Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Και μετά τους Αιγός Ποταμούς τι..; (6ο μέρος)



Ελαφηβολιώνας, 11ο φεγγάρι, φάση 2η:

            Η Πάραλος κατέφτασε στο λιμάνι του Πειραιά, μαζί με 6-7 πλοία και το πλήρωμα, αφού αποβιβάστηκε, ανέφερε μέσα στον όχλο του κόσμου τα άσχημα νέα, και απαντούσε σε απελπισμένες ερωτήσεις για την μοίρα συγγενών. Φόβος και άγχος άρχισε να με διακατέχει. Τι απέγινε ο γιός μου, ο οποίος ακολούθησε την εκστρατεία; Τι θα απογίνουμε εμείς οι υπόλοιποι, όταν οι Σπαρτιάτες θα έρθουν για εμάς; Το μόνο  που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε την μοίρα μας.

Ελαφηβολιώνας, 11ο φεγγάρι, φάση 3η:

           
            Σήμερα έγινε Εκκλησία του Δήμου στην αγορά, πιο σύντομη από ποτέ. Όλοι μαζί, αναστατωμένοι, ψηφίσαμε μέτρα για την ενίσχυση της πόλης και την προετοιμασία της για πολιορκία από τους Σπαρτιάτες. Ταυτόχρονα, στείλαμε έναν Αθηναίο, τον Θηραμένη, να διαπραγματευτεί με τους Σπαρτιάτες περί των όρων για ειρήνη. Πολιτικά θα τον χαρακτήριζε κανείς μετριοπαθή ολιγαρχικό, που σέβεται τις δημοκρατικές ιδέες που κυριαρχούν στην πόλη όπου ζει. Αλλά τα ολιγαρχικά του φρονήματα σίγουρα θα τον ευνοήσουν στο να πετύχει καλύτερους και πιο προσιτούς όρους. Έμαθα από έναν επιζώντα ότι ο γιος μου δεν τα κατάφερε και ότι τώρα είναι σκλάβος των Σπαρτιατών. Μόνο οι θεοί ξέρουν πώς τον μεταχειρίζονται εκεί, μαζί με τους υπόλοιπους σκλάβους, μετά από τα δεινά που προκαλέσαμε εμείς στους αιχμαλώτους μας.

Προσωπικές σκέψεις:


            Οι Σπαρτιάτες δεν πρόκειται να δείξουν έλεος, μετά από όσα κάναμε στους αιχμαλώτους από τις μάχες. Πολλοί πιστεύουν -και με το δίκιο τους- ότι θα ζητήσουν ως όρο ειρήνης να πέσουν τα μακρά τείχη. Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι αυτό θέλουν να γίνει ως ένδειξη καλής πίστεως, αν και άλλοι, μέσα στους οποίους είμαι και εγώ, υποθέτουν ότι οι Σπαρτιάτες με αυτόν τον όρο θέλουν να αποτρέψουν κάθε πιθανότητα επανάστασης μας, καθώς τα τείχη μας ήταν η μόνη μας άμυνα. Πιστεύω ότι λόγω των παραπάνω, σε περίπτωση που οι Σπαρτιάτες απαιτήσουν την πτώση των μακρών τειχών, δεν πρόκειται να αναθεωρήσουν αυτόν τον όρο σε καμία περίπτωση. Ελπίζω να έχουμε την καλύτερη δυνατή τύχη.



Κλεισθένης

Γεωργιάδης Γιώργος Α1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου